MINDENKI A SAJÁT SZINTJÉN “NYOMOROG” – Te hol tartasz ?

Senkinek sincs igaza és mégis mindenkinek igaza van. Félrevezető, félreértelmezhető és borzasztóan általánosító kijelentés, amely legalább annyira igaz, mint amennyire hamis. Mégis mire gondolok, konkrétan?
Amióta blogolni kezdtem, egy nagyon érdekes tapasztalatra tettem szert. Ez a tapasztalat a címben olvasható kijelentés, ami rám ugyanúgy vonatkozik, mint mindenki másra: Mindenki a saját szintjén “nyomorog”. Bárhol is tartok, bármilyen szellemi magasságban szárnyalok vagy mélységben kapálózom, és bármilyen tudás birtokában vagyok, az a szint is egy szint. Egy szint a sok-sok közül, amely számomra most éppen tökéletes(nek tűnik), mert bizonyosság, bizonytalanság, változatosság, fontosság, szeretet, növekedés és hozzájárulás van benne. Azok az emberi szükségletek, melyeknek “furcsán visszatükröződő” szemüvegén keresztül pillantok a világra. A valóságot pontosan olyannak látom, amilyen én vagyok. Ha félelemben élek, akkor bizonytalannak, ha tettrekész vagyok, akkor kiszámíthatónak. Ez életem egyik legfontosabb felfedezése.
Az egyik mentorom azt mondta mindig, hogy nem tudatos és a tudatos ember között az a különbség, hogy míg az előbbi azt mondja a világ természetéről, hogy “ÉN ezt értettem meg”, addig a tudatos így fejezi ki magát: eljutottam a megértésig”. Az egyikben egy ego által megtapasztalt valóság tükröződik vissza, a másikból a szelídség és az alázat. Ha eljutok a megértésig, akkor megjelenik bennem valami, amit igazából nem is tudok megosztani szavakban, mert a lényeg a megélés. Vicces ugyan, hogy mégis van bátorságom írni erről, ami egyértelműen egy ego működés (leírom, hogy én mit értettem meg! :) ), de ez másképp nem megy. A végtelen vanságom csak figyel ki a fejemből és mosolyog azokon a tökéletes valóságot lemásolni akaró tökéletlen gondolatokon, amiket összehordok bitek formájában…
Eljutottam a megértésig. Megállok. Magam elé nézek, átélem a pillanatot és egyszerűen “csak”vagyok. Ítélet és megosztottság nélkül. A lelkem pucér és ez jó. Tulajdonképpen fogalmam sincs, hogy mi az igazság.
Mit jelent az, hogy olyannak látom a valóságot, amilyen vagyok?
A világ az először is van. Bármennyire is nehéz elfogadni a természeti és emberi kéz okozta katasztrófákat, ezek közös tulajdonsága, hogy vannak, vagyis létezésünk részei. Véleményt alkothatunk róluk, de ez a vélemény leginkább azt fogja kifejezni, amilyenek vagyunk. Talán egy kicsit durva példa, de ha fegyvergyárad van, a háború nem olyan rossz buli, ha pedig bankod van, kifejezetten előnyös eladósítani mindenkit. Nézőpont kérdése az egész.
“Uram! Adj elég türelmet, hogy elviseljem, amit nem tudok megváltoztatni.”
Aztán a világ másodszor nem “csak úgy” van. Aktív részvevői vagyunk a folyamatoknak, s bár rendkívül fontos ítélet nélkül elfogadni azt, ami már létrejött, nem szabad elfelejtenünk, hogy a jövőt a jelen pillanathoz való viszonyunk határozza meg. A jövő a jelen szándékainak okozata.
“Adj elég erőt, hogy megváltoztassam, amit meg tudok változtani.”
A harmadik (számomra) lényeges pont, hogy a békés együttélés és ígéretes jövő kialakításának egyik legfontosabb axiómája (=alapigazság), hogy mindenki máshol tart. Amikor megszületünk, ártatlanul nézünk a világra és mindent befogadunk. Mindent. Elhisszük, hogy van Télapó, hogy Húsvétkor a nyuszi hozza a tojásokat és a csokit, és hogy ha nem fogadunk szót, akkor Jézuska nem hoz ajándékot Karácsonykor. Nincs bennünk előítélet. Aztán ez a mesevilág idővel elkezd fájni, mert rájövünk, hogy a világ nem úgy működik, ahogy mi szeretnénk. A helyzet azonban, hogy a felismeréseink nem egyszerre történnek és általában az élet teljesen eltérő területein. Mindenkinek a saját tempója szerint. Az ember halandó, az álmok nem mindig teljesülnek be, és a társadalmi vezetés “tök hülye”, mert ha nem így lenne, biztosan nem létezne szegénység és háború. Az előítéletek először saját csalódásaink tapasztalatából fakadnak, aztán ahogy elkezdünk hinni a tekintélyeknek – akik “tudják”, hogy mi miért van – , “dugig lesz vele a padlás”. Mivel mindenki a saját szintjén “nyomorog”, nyitottság nélkül villámgyorsan belefutunk a kifelé mutogatás utcájába. (Erről írtam már az Én vagyok a hibás? c. cikkben is.) Mások is ezt csinálják, tuti ez a normális. :)
“És kérlek Uram, adj elég bölcsességet, hogy ezt a kettőt mindig meg tudjam különböztetni!”

Képzeld csak el a következő történetet:
Találkozol valakivel, beszélgetni kezdtek. Minden simán megy, a másik ember visszatükrözi azt a valóságot, amit Te is igaznak hiszel. Juhééé, jó érzés van, mert igazunk van. Egymás egójának a fényében fürdőzünk mindketten. Aztán a másik mond valamit, ami nem illik bele abba a világképbe, amit Te – bármilyen tanulmányokat vagy kutatásokat is végeztél – el tudsz fogadni. Elég hosszú ideje “dolgozol” a világképeden, nem létezik, hogy tévedsz. :) Kialakul egy vita és a másik meggyőzése, hogy neked van igazad. Még az is lehet, hogy tényleg, mert ha a pl. gravitáció létezését kérdőjelezi meg veled szemben a másik, akkor elég gyorsan nyerni fogsz. Az igazság – bár nagyon sok esetben szubjektív – valahol mégis van (=tehát objektív) és minél több a valóságról alkotott képed és a belőlük származó, tapasztalati úton is “ellenőrizhető” logikai láncolat az elméletedben, annál biztosabb lehetsz abban, hogy a Te valóságod az valós. Lehet, hogy az. Lehet. De nem biztos.
Példa:
Az, hogy valaki távolról képes a gondolataival (meg)gyógyítani – pl. egy általa szeretett embert -, a tudomány által elfogadott módszerekkel nem mérhető és így “nem igaz”. Ha azonban elvégzel egy Agykontroll tanfolyamot, vagy beszélgetsz egyet az egyébként akadémikus orvoslásban nevelkedett Dr. Domján Lászlóval, akkor ő el fogja mondani neked, hogy márpedig ez tényleg lehetséges. Nem lesz rá kézzel fogható bizonyítéka, csak azoknak az embereknek a saját tapasztalatai (+ az ő saját tapasztalata), akik ezt megcsinálták és visszajelezték neki, hogy “Laci! Ez hihetetlen, meggyógyítottam az apám/anyám fekélyét több száz kilométerről!” A saját tapasztalat felülírja a széles körben elfogadott nézeteket.Ugye milyen furcsa? A valóságot olyannak látom, amilyen én magam vagyok.
Vagy ott van pl. az a képesség, hogy a bennünk lévő energia képes arra, hogy tárgyakat mozgasson fizikai kontaktus nélkül. Mintha egy azonos töltésű mágnes lenne a kezedben, odaviszed egy tárgyhoz és arrébb taszajtod. Ez elvileg lehetetlen. De ha rákeresel Nina Kulagina nevére vagy megnézed a YouTube-on a videókat róla, akkor el fogod hinni, hogy van ilyen. A newtoni törvények természetesen itt is érvényesek maradnak, csak belép a képbe az elménk brutális ereje. (Amire ő képes volt, azt úgy hívják egyébként, hogy pszichokinézis.)
Lehet, hogy azért vagyunk elménk börtönébe zárva, mert azt gondoljuk, hogy a tudományosan elfogadott nézeteknek van igaza mindig?
A tenger mélyén úszó halak nem látják a madarak szárnyalását. Nekem ez a véleményem.
Amióta jobban figyelem a gondolataimat, rájöttem, hogy folyamatosan támpontokat keresek. Van bennem egy belső hang, egy megérzés, mely látszólag random módon ide-oda taszigál az úton és azt sugdossa a fülembe, hogy “ez jó”“ez nem jó”. Aztán vagy a könnyebb utat választom, vagy a nehezebbet, persze előre nem is tudhatom, hogy melyik milyen lesz. Az sem egyértelmű, hogy éppen melyik szolgálja azt, hogy több legyek, de választanom mindenképpen kell. Ahogyan a Mr. Nobody, azaz Senki Úr c. filmben elhangzik: “We cannot go back, that’s why it’s hard to choose. You have to make the right choice. As long as we don’t choose, everything remains possible.” (“Nem tudunk visszamenni, ezért nehéz választani. Helyes döntést kell hoznunk. Amíg nem döntünk, minden lehetséges.“) A filmet nézzétek meg(!), nagyon elgondolkodtató. Mondanám, hogy felhajítom valami szerverre, hogy könnyedén le tudjátok tölteni de az illegális és még a végén dá-dá lenne nekem. Látjátok? Konformista vagyok én is valahol… :)
Hogy mi alapján választok és mi alapján random (=véletlenszerű) ez a megérzés? Önmagam alapján. Amilyennek érzem magam, annak visszatükröződése alapján döntök. Ha jobban belegondolok, azokat az információkat hallom meg igazán, amelyek a saját világképembe beleillenek. Ha egy adat nem illik bele, átsiklunk felette és meg sem érint. (Sokszor az adatok helytelen kezelése okozza a balszerencsénket is!) Amíg pl. húst hússal ettem, “kitalációnak” és vicces divatnak találtam a növény alapú táplálkozásról írottakat. Az embernek biztos, hogy azért van mindenevő fogsora, mert húst ennie kell. De akkor mi van azokkal az atlétákkal, akik 20 éve vegetáriánusok, tökéletes egészségnek örvendenek? (Igen, tudom, a rendszeres testmozgás is benne van a pakliban, de nem csak az). Woody Harrelsonamerikai színész pl. 23 éves kora óta nyers vegán koszton él, vagyis nem csak, hogy állati eredetű dolgokat nem eszik, hanem még főzött (növényi) ételt sem. Mégis, ha ránézel – idén 50 a pali és nem néz ki annyinak! -, nem az ugrik be, hogy valamit rosszul csinál. Vagy mégis ekkorát tévedne az “öreg” Woody? Lehet, hogy igen, lehet, hogy nem, de az mindenesetre bizonyos, hogy az ő világa azt igazolja vissza, amiben ő hisz. Ha pedig a saját tapasztalata az, hogy így jobban érzi magát, akkor neki igaza van. Ennyi.
A múlt héten megjelent A hosszú élet titka c. bejegyzésemre kaptam néhány nagyon bíráló megjegyzést, hogy szó szerint hülyeség egy csomó minden és valakitől még azt is megkaptam, hogy bevallottan közel 100 kilós emberként hogy van merszem egészség témában tanácsot adni. Az persze kimaradt a személyes vallomásomból, hogy ez a majdnem 1 mázsa 2 méteres magasságra jut, s hogy én még mínusz 15 fokban is biciklizek mindenhová (ha nem esik a hó), mert jól esik a mozgás. Mindezek mellett citrommal indítom a napot és 1 liter vízzel, délelőtt 10-ig csak gyümölcsöt eszem, és annak ellenére, hogy igen-igen ritka esetben eszem húst és max. csak kávéval iszom kevés tehéntejet, teljesen jó energiám van, állat jókat alszom, az emésztésem tökéletes, beállt a testsúlyom és a heti 2-3 alkalommal úgy végigjógázok 1,5 órát, hogy megőrül a testem a tobzódástól. Szóval lehet, hogy hülyeség, amiket írtam, de nekem bejön, mert a személyes tapasztalatom ellentmond annak, amit normálisnak vélnek sokan. Az ember akkor mindenevő, ha úgy dönt. Én pl. úgy döntöttem, hogy nem eszem meg mindent és így nekem jobb. Élek a szabad akarattal, amit a Teremtőtől kaptam. :)
Mindezeket csak azért írtam le, mert számos olyan terület van az életünkben, ahol van személyes tapasztalatunk és az “felülírja” a hivatalos nézeteket. Ez nem jelenti azt, hogy ezek a tapasztalatok egyetemes igazságok lennének, de számomra attól még lehet igaz. De még ha nem is lenne igazam, mert pl. önpusztító döntéseket hozok, az is a múltban engem ért hatások és személyes tapasztalatok eredménye, amelyekhez legjobb esetben is csak szeretettel lehet közelíteni, nem elutasítással és lehülyézéssel. (És ebben az is benne van, hogy ha arra nevelt a társadalom – és én nem tettem fel kérdéseket – hogy egy orvos mindig jobban tudja, hogy mi a jó nekem. Pedig ha megtanulom a helyes kérdéseket feltenni önmagamnak és figyelem a testem, lelkem reakcióit, nincsen jobb életviteli tanácsadóm, mint én magam.)
Nekem az a meglátásom, hogy a viták és nézeteltérések egyetlen közös nevezője az elfogadásból táplálkozó jószándékú javaslattétel. Magyarul nem elutasítom a másikat és lehülyézem, hogy (ha szerintem) rosszul csinálja a dolgokat vagy az én meglátásom szerint(!) helytelenül gondolkodik, hanem átölelem és mutatok neki egy másik utat, ami lehet(!), hogy jobb. Mindenki a saját szintjén “nyomorog” és utálja azt hallani, hogy “rossz úton” jár. Az ego már csak így működik, ragaszkodik ahhoz a valósághoz, amit igaznak hisz.
Hmm. A lelkem pucér és ez jó. Tulajdonképpen fogalmam sincs, hogy mi az igazság és ez csodálatos érzés. Az én bizonyosságom az, hogy az igazság bármi lehet (és ezért nyitott vagyok – egy bizonyos szintig – bármilyen infóra). Ez nem jelenti azt, hogy nincs egy mindenkor kiválasztott út, amin járok (anélkül nem hiszem, hogy lehet létezni), hanem csak nyitott vagyok bevenni egy váratlan kanyart és bármikor képes vagyok felülírni korábbi meggyőződésemet, mert az egyetlen állandóság a változás.
A mindenki a saját szintjén “nyomorog” mondást egyébként társadalmi státuszra, anyagi helyzetre is szoktam használni. Attól, hogy valaki sokszoros milliomos pl., nem biztos, hogy nem küzd lelki gondokkal, mint ahogyan az sem vehető biztosra, hogy a csontszegény ember őszinte elengedése számára tényleges boldogságot okoz vagy csak önhazugságban vergődik. Az eddigi tapasztalatom az, hogy ha nem társul megfelelő tudatosság bármilyen anyagi vagy spirituális szint mellé, akkor így is úgyis “nyomorgás” lesz a vége, a kérdés csak az, hogy fizikai, lelki, vagy mindkettő és hogy milyen intenzitású lesz ez a “nyomor”. Rá kellett jönnöm (mert az élet úgy alakította “véletlenül”, hogy a felismerés elkerülhetetlen legyen), hogy értelmetlen másokat irigyelnem azért, mert látszólag benne van az életükben az, ami nekem hiányzik. (Soha nem tudhatom ugyanis, hogy milyen, számomra értékes tapasztalat elérhetetlen az általam irigyelt embertársam számára, vagy milyen lelki akadályokat képtelen meglépni, mert nincs meg hozzá a megfelelő tudatossága, amiről úgy gondolom, hogy én azt már “kipipáltam” vagy legalábbis “úton vagyok a megértés felé”.)
Buddha azt mondta, hogy a boldogsághoz nem vezet út. Az út maga a boldogság. Én ezt azzal egészíteném még ki, hogy ezen a boldogsághoz vezető úton mindenki máshol tart. Nincs két ember, aki a hosszú tapasztalati útnak pontosan ugyanazon helyzetében lenne. Az egyetlen közös nevező ezért az egyébként egyedül megtett személyes úton az, hogy a másik “helyzetét” szeretettel, elfogadással és megértéssel fogadom még akkor is(!), ha az ő döntése bennem kárt tesz vagy az életemre negatív hatással van. Sokan jóllehet úgy tartják, hogy gyorsabb eredményt lehet elérni azzal, ha szájba verem az ilyen embert (aki nekem kárt okoz), de ezzel csak azt bizonyítanám be, hogy képtelen vagyok önmagamban elfogadni a másik ember vanságának bizonyos szeletét. Ezzel meg nem lehet előre jutni, szerintem.
Szeretném leszögezni, hogy jómagam, I. (blogger) Józsi is a saját szintemen “nyomorgok”. Amiket leírok, az NEM az igazság, hanem a személyes tapasztalásaim és kutatásaim jelenlegikövetkeztetése. Ezt csak azért hangsúlyozom ki, mert nem szeretném, ha bárki azt hinné, hogy én bármit jobban tudok, mint ő. Pontosabban ugyanúgy nem tudok semmit, mint régen, csak most egy másik szinten. :) Meglátásom szerint a legfőbb dolog azt megérteni és elfogadni, hogy az élet különböző területein nem egyszerre fejlődünk másokkal, így nagyon is elképzelhető, hogy míg a saját szakterületemen én vagyok A tekintély, egy másik területen még igencsak kevés saját tapasztalatot szereztem, így jobban járok, ha észosztás helyett hallgatózom és tanulok. (A blogolás pedig azért jó, mert itt szabadon leírhatom, amit éppen gondolok és ezzel nem kényszerítem rá senkire azt, hogy igazságként kezelje a véleményemet.)
“Mindenki azt hiszi, hogy többet szenved a másiknál.” Honoré de Balzac
 Végezetül engedjétek meg, hogy megosszak veletek egy idézetet Kurt Tepperwein: A szellemi törvények c. könyvéből.
Kurt Tepperwein: A Te Életutad!

Senki nem ismeri az utat, amely előtted áll.
Még soha senki nem járt ezen az úton, és nem is fog más járni rajta, mert ez a te utad.
Olyan egyedülálló, mint amilyen egyedülálló te vagy.
Igen, egyedülálló vagy, és különleges, egyedülálló módon kell hozzájárulnod az élethez:
Ez a te igazi rendeltetésed.
Menj hát az utadon, menj azon az egyedülálló módon, amely csak a tiéd, de ne próbálj mielőbb célba érni. Mert nincsen cél. Maga az út a cél, a cél csak az út vége és egy új út kezdete.
Élvezd hát utadat, a te egyedülálló, csodálatos életutad.
Engedd, hogy az élet mindennap megajándékozzon, és ha készen állsz, engedd, hogy „belső mestered” vezessen.

Életed egyedülálló melódiáját eképpen fogod egyre tisztábban hallani magadban.
És énekelj!
Mert minden a te örömödre teremtetett. Az egész teremtés éretted van!

Érted. Érted? Nem vitatkozni, haragudni és neheztelni a másikra, hanem megköszönni, hogy a másik tükröt tart neked azzal kapcsolatban, hogy mi az, amit nem tudsz önmagadban elfogadni. Csak ezzel tudod kilőni azt a poláris világot, mely a megosztottságot létrehozta. Igaz, ez is csak az én véleményem. Lehet, hogy a kalasnyikov a megoldás és a szöges baseball ütő… :)

Forrás: Józsi bácsi gondolatai a világról 

Reklámok

143 hozzászólás a következőhöz: “MINDENKI A SAJÁT SZINTJÉN “NYOMOROG” – Te hol tartasz ?

  1. Nem nevezheto felfuvalkodottsagnak az,amikor egy Istentol tanittatott hivovel a Szent Szellem meglattatja,hogy ki az,aki Istenhez megtéretlen szivvel csak dobalodzik a bibliai idezetekkel,es azt kozli az illetovel.A hamis tanitok es hamis papok ugyanezt teszik,es mégis a pokolra jutnak,mert nincs mogotte hit.Az itt kommentezo embereknek eloadott bolcselkedéseidbol azonnal kitunik,hogy nalad ez a helyzet all fenn.Az "Isten Orszagarol" tolem kapott felvilagositast azert irtam neked,mert te vagy az,aki e kérdésben tévelyeg.Egy test(anyag)onmagaban nem tud vétkezni,mert lélek nélkul a test eleve élettelen,ami igy nem képes semmiféle cselekedetre.Megegyszer leirom:Isten megvilagosito Szelleme nelkul,senki nem értheti(csak félreértheti)Isten Igéjét.

  2. azzal ne is foglalkozz, hogy a Gnózis nem egy egységes vallás volt, hogy a gnosztikusok sosem akarták hogy tanaik a Biblia részévé váljanak, hogy a fellelt iratok többsége (ha nem mind) jóval későbbi keletkezésű, mint a Biblia, hogy nem alkotnak az Ószövetséggel koherens rendszert.

  3. Jezus fog tenni az illuminati ellen nagyon is:"Jaj!Jaj! te hatalmas varos,(az antikrisztusi rendszer)hogy egy oraban jott el iteleted"(Jelenések konyve 18:10,es még 14:8; 17:5; 18:2;18:21).Jezus még var a megterokre addig,amig még tart a kegyelem ideje…ennek nemsokara vege lesz,es azutan:aki bujt aki nem…

  4. En sem azt értettem a megjegyzésem alatt,hogyha becsulettel keres penzt valaki,akkor azert a pokolra jut,de azert mar igen,ha az Isten keresése helyett,a "penzcsinalast" "hozza eloterbe",ami egyebkent lehet szerencsejaték is.A legtobb ember addig- addig "csinalja a pénzt",mig nem hirtelen eljon az utolso nap es mar nem lesz lehetosege a megtérésre.Es meg azt sem mondhatja majd az ilyen ember,amikor meg kell allnia Isten itéloszéke elott,hogy: – "hat en soha nem hallottam az udvossegrol…soha nem beszélt rola nekem senki!".

  5. Világos, értem, rendben. Bár a genetikai terjesztésével azért vitatkoznék, mert a legtöbb autizmus fajtát nem lehet még csak hordozni sem hiszen nem genetikai eredetű. Többségük a környezeti hatásoktól van, nem a gyerekben keresendő a hiba, a szülőkben, sőt, nagyszülőkben. Egészségtelen életmód, dohányzás, piálás, vegyi anyagok, sugárzás, stb. Ezek generációk múlva is okozhatnak rendellenes mechanizmusokat, fejlődési zavarokat.A másik pedig, h az autizmus nem mindig rendellenesség vagy fejlődési zavar, sokszor természetes, csak 1 apró mutáció. Éppen ezért az autizmus témával vigyázni kell, mert maga a fogalom sem egyértelműen behatárolható. Hülyeségnek tartok bárkit is ide sorolni csak mert olyan képességei vannak amilyen az orvosának nincs. XDAz, h a tiéd genetikai eredetű e azt csak genetikai vizsgálattal lehetne megmondani. Nem tudom csináltak e olyat?Mindegy, a lényeg, h az autizmus az inkább divat a mai világban mintsem konkrét "kór" fajta. Felkapott, elcsépelt hülyeség. Fogadni merek rólam is megállapítanák, sőt, bárkiről akit csak ismerek. Badarság az egész!A te szindrómád rám is vonatkozik, meg még vagy 1-2 milliárd másikra. Megmondom mi ez, így akarják az "urak" bekategorizálni a szolgáikat. Nincs neked semmi bajod, csak túl jó vagy rabszolgának és ezért kitalálnak minden baromságot, h "kezelhessenek" téged és a hozzád hasonlókat. Nem vagy te autista, csak 1 normális halandó ember, felturbózott képességekkel. Rám hallgass inkább és ne az agy mosott orvosaidra. Nincs neked semmilyen szindrómád, csak az orvosaidnak!Meglátod, ha értelmes lényekkel találkozol rögtön nem leszel zárkózott. Bár nem látom, h itt bármi baj lenne, hiszen ha itt meg tudod fogalmazni a mondandódat és leírod, h sokan láthassák… nos ez nem éppen autista jellemvonás. Egy igazi autista nem jár közösségi helyekre leírni a saját gondolatait. Orvosi bukta! XDLényeg, h hidd el nekem, teljesen rendben vagy! Az orvos azért kapja a jó kis pénzét, h mindenhol és mindenkiben találjon valami hibát. Olyan, h modern orvos tudomány ilyen nem létezik, csak a pénz és hírnév! Ezek ugyan olyan barbárok mint 500 éve! XDLényeg, h ilyen elcsépelt autizmus fajták nem léteznek, csak kitalálták. Mondom, én nem nevezném szindrómának, mert sötétség ezt mondani. Csak a sok tudálékos nem érti meg, h mivel/kivel van dolga. Na!

  6. Na, most már kedvellek! Minden rendben van akkor veled, innentől fogva nincs miről vitázni. Mostantól barátomnak szólítalak! XDPersze erdő mellett lakni még mindig nem ugyan az mint benne lakni! A többi az helyén való.Az, h én zárt világban élnék az kemény csak rám mondva. Ha körbenéznél mindenki zárt világban él, de legalább nyitott vagyok. Hiszed vagy sem én vagyok a legboldogabb ha tévedek. Mint most veled kapcsolatban. Örülök! Tudod mért? Mert most már összebarátkoztunk. Át mentél a teszten! Ez is volt a célom. XDApropó, a gyémántos példát az én esetemben fordítva kellene érteni. Kívül kemény, de belül törékeny. Hát, harcos fajta vagyok, azok filozófusok szoktak lenni. XDNos akkor, azt hiszem új témába kezdhetünk…

  7. Sparhelt,ha megengeded,szolnek nehany szot hozzad a dolog felol,hogy a hitet nem lehet orokolni.Edesanyad,nagyanyad,nagyapad,szomszed néni ismerosok stb.hite,nem udvozithet teged.Mindenkinek maganak kell hinnie…csak az szamittatik be.Ha pedig edesanyaddal talalkozni szeretnél "odafont"(gondolom igen),akkor igyekezz megterni Istenhez es az O Fiahoz Jezus Krisztushoz,mert kulonben nem lesz talalkozas.

  8. SGS Buddha: jó a téma (köszönet Józsibácsinak is igy innen)Ikely és KILLuminati: hasonlóképpen, ahogy irtátok, csak kiváncsi voltam, köszönömBraveheart: csak nyugodtan-értem amit irsz. nagyon tetszett a Békés harcos útja -(tecsőn fent van).. én is :bárányként jöttem és oroszlánként távozom..

  9. Az orok szenvedés hogyan tisztithatna meg? Itt a foldon kell megtisztulni,ami az Isten Szelleme emberbe koltozése altal valosulhat meg,ami az Istenhez valo megtéres utan kovetkezik be.A tisztitotuz(purgatorium)is pl.a katolicizmus hazugsaga.

  10. kérdés: ha Isten által vagyunk teremtve, akkor hogyan lehetünk egyből bűnösek? Vagy csak az bűnös aki nem keresztény? Nekem ez kicsit paradoxon. Vagy én értek félre valamit, ami nincs kizárva

  11. Unknown: ha figyelmesebben olvasod amit írtam, akkor nem írtad volna, hogy a hitet nem lehet örökölni. Az irány kaptam örökül, de írhatnám úgy is, hogy utat mutatott nekem, tanított. És mindezt nem úgy, mint egy édesanya a gyermekének. Sohasem térített, és főleg nem üdvözített, csak megmutatta, hogy szerinte melyik irány az ami nekem is jó lenne, amit vagy elfogadok és megyek rajta, vagy pedig tovább keresem a saját utam teljesség felé.Igyekeznem ebben a tekintetben nem kell, mert biztosan találkozni fogunk ott ahol kell, akár egy másik életben, vagy dimenzióban. Eléggé nagyképűen hangzik tudom, de ez az én meggyőződésem és hitem ha így jobban tetszik.

  12. És mitől kell megtisztulni? Attól, hogy megszülettem? Az mitől bűnös dolog, hogy élek? Ez is paradoxon számomra. Furcsa egy dolog ez számomra.És ha tegyük fel nem térek meg Istenhez ebben az életben, akkor mi fog következni? Újra születek, és ekkor már eleve bűnös vagyok, mert az előző életemben nem tértem meg Hozzá?

  13. Hát te teljesen idióta vagy és összevissza beszélsz 😀 már egy vérvizsgálatból is megállapítható 🙂 az nem elcsépelt, és nem is nagyon közhelyes, hogyha az agyamban a hippokampusz nem termel megfelelő mennyiségű szerotonint, egy neurotranszmittert rendesen, és vagy másfélszer akkora az amygdalám, mint neked, ezek az agy látható részei, öcsém 😀 A felturbózott képesség csak egy dolog, én leizzadok, ha személyesen kell beszélnem egy emberrel, és eközben mérhető az agyi aktivitásom, ami teljesen eltérő egy Neurotipikus emberétől. Gondolom még olyat is csak a maffiózókban hallottál, hogy pánikroham. Az autista közösségbejárásának az internet támogatója, én is így tudok kommunikálni, de személyesen még nem találkoztam értelmes emberrel, túl sokat beszéltek, és túl keveset gondolkodtok. Nem vagy képben ember. Egyébként rád is vonatkozhat a "betegség", mert az autizmus nem betegség, hanem egy skála. Ha nem vagy valami szociális, és általában nem érdekelnek az emberek érzelmei, meg nem is érted őket, akkor rajta vagy, de mindezek mellett az agyadnak egyes részei máshogy működnek, és MÁSHOGY IS NÉZNEK KI. A legtöbb klasszikus autista kórképéhez hozzájárulnak vegyes fogyatékosságok, a legtöbb nem is tanul meg beszélni 😀 tényleg nézz utána egy témának, mielőtt ennyi sort leírsz róla feleslegesen. Ha ismernéd a magasan funkcionáló autistákat, akkor tudhatnád, hogy nagyon nem szeretjük azokat, akik nem ismernek legalább alapszinten olyan dolgokat, amikhez hozzászólnak 😀

  14. a kérdés az volt, "hogy Isten bennünk van/lakozik, akkor ha befelé fordulunk, magunkba nézünk tulajdonképpen nem Őt keressük?"Ha nem az a cél, hogy egy magasabb tudatszintbe, rezgésbe lépj akkor mi? (hívhatjuk annak is, hogy Isten felé befogadóvá válunk, eggyé szeretnénk válni vele… és megint ott vagyok, ahol kezdtem..) Istenhez fohászkodni, és könyörögni? Hogy is van, segíts magadon és Isten is megsegít? Ha Tőle várom a segítséget, akkor nem fog segíteni, ahhoz tenni is kell, és nem csak imákat küldeni. És ez a tanítás elég sok helyen fellelhető. még mindig sok a paradoxon számomra…

  15. Jó… nem azért járok annyit foglalkozásra, hogy ne legyen semmi haszna, és szólj, ha szerinted már kezdem elérni a normális szintet, mert nagyon nem szeretnék erőfeszítéseket tenni, de gyakorolni soha nem árt, nemde?Szóval Nagyon kedves tőled, hogy szerinted a képességeim nem utalnak arra, hogy autista lennék, de kérlek, nézz utána, az Asperger szindróma és a klasszikus autizmus nem ugyanaz. Nagyon sok dologban térünk el a normális emberektől. Nem az orvos akaszt le vele pénzt, ha megkapom a diagnózisomat, hanem én kapok kedvezményeket. Pontosan ezért vizsgálják ilyen nagyon alaposan, hogy akárki ne kaphassa meg. A gyógyszereimet olcsóbban kapom. Sajnos, mivel túl gyakoriak voltak a rosszulléteim, ezért gyógyszereket kell szednem, amik beállítják az agyamban az egyensúlyt. Ezt az egyensúlyt te is érzékeled, pl lekorlátozza a pánikrohamot, amikor be kell vásárolni. Onnan tudom, hogy hat, hogy nem ájulok el a pénztárnál. Ha nem vagyok rákos, akkor ez a vizeletemből nem mutatható ki, mármint a szerotonin. A véremből kimutatható.

  16. "hogy Isten bennünk van/lakozik, akkor ha befelé fordulunk, magunkba nézünk tulajdonképpen nem Őt keressük?ezért mondom, ne a kimart idézeteknek higgy, mert azok meglehetősen koncepciózusak.olvasgasd a Bibliát."Ha nem az a cél, hogy egy magasabb tudatszintbe, rezgésbe lépj akkor mi?"nem ez a cél… a cél, hogy elfogadd Jézust, mint Krisztust…. sehol nem ír a Biblia arról, hogy magasabb tudatszinten kell lenned ahhoz, hogy Istenhez szólj."hívhatjuk annak is, hogy Isten felé befogadóvá válunk, eggyé szeretnénk válni vele."hívhatjuk úgy is, de nem erről van szó. egy keresztény célja, hogy új emberré váljon Jézusba vetett hite által (nem módosult tudatállapot által, nem alfa-állapotot felvéve, nem meditálgatva eggyé válni a világ rezgésével)"Hogy is van, segíts magadon és Isten is megsegít?"ez egy szólás… egy ócska frázis… nem biblikus."És ez a tanítás elég sok helyen fellelhető."a szóláson kívül hol?

  17. Neeem te tévedsz Unknown!!! Más vallás szerint meg más a végcél…(és már kezdhetjük is a magas ívű vitánkat) 😛 Dzsizüszmörájjá! Remélem azért nem küldesz máglyára eretnekségért Szenyor szpenis inkvizítör!? 😀

  18. Nagy öröm volt olvasni a cikket, és a hozzászólásokat. Nem is gondoltam volna, hogy ilyen sokan hasonlóan gondolkodunk.A vallás témáról én is szeretném leírni a véleményemet. Előtte had szögezzem le: Ez az én szintem, nem biztos, hogy így van, de én ezt hiszem igaznak.Úgy gondolom a félelem ellentéte nem a bátorság, hanem a szeretet. Aki nem fél, az nem tud mást csinálni, csak szeretni.Az egyház szavakban a szeretetről tanít de egész világát a félelemre építi. Aki nem hisz Istenben, nem imádkozik stb stb. az örök időkre a pokolba jut. Persze Isten feltétel nélkül szeret téged, csak teljesítsd a kritériumokat! Isten megteremti az embert, kinek az a dolga, hogy imádja és szolgálja őt. Ha Isten az isten, akkor mi szüksége van az én szolgálatomra? Miért teremtett magának alattvalókat? És ha ő Isten, a mindenség teremtője akkor, hogy tud haragudni saját teremtményeire? Hiszen ő kreálta azt is, hogy mi elfordulunk tőle. Ezekből a kérdésekből számomra két dolog következik: Vagy Isten olyan, mint egy rossz báty, aki szereti szivatni a kisebbet, és hatalmas az ego –ja, VAGY az egész történet nem úgy működik ahogy az egyház lefesti. Véleményem szerint a vallásos emberek sok esetben nem is szeretetből imádkoznak, járnak templomba stb. hanem egyszerű félelemből: „jaj, ha ezt nem teszem, a pokolra jutok!” És itt köttetik meg az egyik legkapitalistább üzlet: „Most templomba járok, imádkozom, cserébe majd halálom után jó lesz nekem!”.

  19. A pénzes részt nem csak az orvosra értettem, mert az igazi biznisz a gyógyszer iparban van. Szóval ezért kell minél több embert kezelni szerekkel, ebből vannak milliárdok. Sokszor erőltetik, h valakinek "baja" legyen. Te meg ennek nézz utána. :-)Ne feledjük, kedvezmény nem létezik, ugyan úgy megkapják a milliárdos gyógyszer cégek a teljes árat. Itt arról van szó, h a kedvezmény rész az amit szó nélkül elvesznek az emberektől adó formájában. Így kell tisztára mosni az illegális pénzeket, mint az adót. Az ugye még mindig nem legális sehol a világon, de mégis elveszik. A bankárok, multik és a világ országainak azok államai nagy része szoros együtt működésben vannak egymással. Szerinted kik hozatják a törvényeket és kényszerítik azok megvalósítását? Politikusok? XDLásd a nagy képet!Elhiszem, h vizsgáltak, de némi agyi elváltozástól még nem leszel "kóros". Érted? Minden embernek vannak rakoncátlan szervei. Mindenkinek!Nem mindenki egyforma. Neked az agyad egyes részei nem olyanok mint amilyennek általánosságban kéne lennie. Nagy dolog, nehezen kezeled a sok hülye embert. Képzeld, én is stresszelek emberek közelében mint az állat. Ha emberek közé kell mennem szétba…. érted. Mindenféle idegrángásom lesz a nap végére. Önmagamat terápiázom. XDSzóval mondj amit akarsz, nekem teljesen normális vagy. Nem a te hibád, h máshogy kezeled vagy éppen nem kezeled az élet helyzeteid. Nem te nem tudsz megbirkózni a világgal (emberi világgal), hanem a világ nem tud megbirkózni veled.Ne feledd, az emberiség túl szaporodott. Ha nem lenne ennyi ember és civilizációban élnének, akkor soha nem jöttél volna rá, h neked ilyen problémáid vannak. Persze, nem vagyok normális, mondjad nyugodtan, de érzed, h igazat mondtam, fogadjunk.Fogadd el önmagad, szard le a többit! Ez az én terápiám és kezelésem számodra. XD

  20. Megpróbálom elmagyarázni…Isten már a teremtésnél megadta a választás lehetőségét…. magyarán szabad akaratot adott. vagy az Igazságot valsztjuk, aminek a következménye az örök élet, vagy a bűnt választjuk és annak a következménye a halál.ha nincs ez a választás, ha nincs a jó és rossz tudásának fája, akkor nincs szabad akarat, hiszen akkor egy választásunk van: hódolni Istennek, akkor (ahogy te írod) nincs más lehetőség, csak imádni és szolgálni Őt.az első emberpár nem Istent választotta… ha tettüknek nincs következménye, akkor megintcsak nincs szabad akarat, mert hiába választották a másik utat, azon nem mehetnek végig.Ahogy bekerült az ember világába a rossz (a bűnbeeséssel) eltávolodott Istentől. Ez nem nem bűntetés, hanem következmény.Ám mivel Isten jó, így döntésünk ellenére felkínált egy második lehetőséget… tulajdonképpen az ember érdemtelenül jutott ehhez. Ez Jézus Krisztusban lett kinyilatkoztatva… Ő volt az, aki az ember áteredő bűnéért (az első ellenszegülést) és minden további bűnért meghalt a kereszten. Mivel erre döntésünk alapján teljesen érdemtelenek voltunk, így ezt egy gesztusnak, ajándéknak kell tekinteni. Ezzel az ajándékkal nincs más dolgunk, mit elfogadni. Most is megvan az a lehetőség, hogy nem fogadjuk el – tehát a szabad akarat fenáll -, de annak a halál (pokol) a következménye.olyan ez, mintha megsértettél volna és békülésképp veszek neked egy koncertjegyed, amivel más dolgod nincs, csak eljönni hozzám és átvenni azt… ha ezt nem vagy hajlandó megtenni, ne sírj, hogy milyen gonosz vagyok, hogy nem viszem házad elé a kedvenc zenekarodat.

  21. Heh… nem, nem szólok bele, mert ez, zizuzozizuuu. Csak 1 költői kérdés. Szabad akarat és mindössze 2 lehetőség közül lehetett választani? Ez szabad akarat? Ez szabad akarat? Ez szabad akarat? Ez szabad akarat? Ez szabad akarat?Nincs több kérdésem!(Remélem még van hely az első Marsra szállásra…)

  22. Az illuminánsok (megvilágosultak) azok akik rájöttek, h mért vannak. Érdekes lenne ha önmagukat… bár, jó, nem szóltam. XDA drága kollégád azért nem tudott rá válaszolni mert pont, h nem képes logikusan gondolkodni. Ha tudna érdekelné, sorry!Kérdezz meg engem! Komolyan fogok rá válaszolni, nem fogok hülyéskedni sem provokálni/szemtelenkedni. Légyszi kérdezz meg!Persze fogalmam nincs hogyan fogom az egészet megfogalmazni… kemény lesz!

  23. Ok, bármit megtehettek, világos! Jár még oda busz vagy vonat? Mennék már!Viccet félretéve. Akkor most mi értelme a fáknak? Szuggerálta az emberkéket, h vétkezzenek? Vagy a mesélő volt ilyen kegyetlen? Ha mindent megtehettek, akkor minek kényszerítette (vagy szuggerálta) őket arra, h válasszanak jó és rossz között?

  24. En nagyon is figyelmesen olvastam amit irtal,de te fejezted ki magad ugy,hogy annak ellenere,hogy edesanyad vallasos volt,megsem azt kaptad orokul,mintha azt legalabb is orokul lehetne kapni.Ezt igy lehet erteni.Talan maskepp kellett volna fogalmaznod,hogy ne legyen felreértheto.Az a bizonyos masik élet vagy dimenzio,az a menny vagy a pokol.Es valoban te valasztod meg,hogy a ketto kozul hova kerulsz.

  25. Az osszuleinktol,Adamtol es Evatol orokolt eredento buntol es az eletben elkovetett buntol kell megtisztulni.A buntol tisztalan embert,Isten nem engedi be az O mennyei kiralysagaba."Bizonyara azert,mikepen egynek bunesete altal minden emberre elhatott a karhozat:azonképen egynek (Jezusnak) igazsaga altal minden emberre elhatott az életnek megigazulasa.Mert mikepen egy embernek engedetlensége(Adam)altal sokan bunosokké lettek:azonképen egynek(Jezus)engedelmessége altal sokan igazakka lesznek"(Ujszov.Roma 5:18-19)."A bun zsoldja(buntetése)a halal"(Roma 6:23).Ha az ember buneiben hal meg,akkor az orok halal var ra es mindorokre tavol marad Istentol.Orokkévalo kinokat szenved a tuznek tavaban.Isten szereti ezt a vilagot.Ezert csodalatos megoldast kinalt fel,hogy az embernek ne kelljen elhordoznia a buntetést es ne kelljen mindorokre elvesznie.Krisztus azert jott ebbe a vilagba,hogy lehetové tegye ezt a menekulést.Az Ur Jezus Mariatol szuletett,de nem orokolte Adam bunos termeszetét.O az egyetlen buntelen,aki valaha élt.A golgotai kereszten onként elhordozta(meghalt értunk)buneink buntetését es teljesen betoltotte a szent Isten akaratat.Mivel Jezus magara vette buneink buntetését,Isten orok életet ajandekozhat minden bunosnek,aki elismeri,hogy bunos,megvallja buneit es elfogadja az Ur Jezust szemelyes Uranak es Megvaltojanak.Aki bizik az Ur Jézusban,megszabadult a bun buntetésétol es hatalmatol.Ez nem jelenti azt,hogy az ilyen ember tobbé nem vétkezik,hanem azt,hogy valamennyi bune – a mult,a jelen es a jovo bunei – megbocsattatott.Soha tobbé nem kell félnie az itélettol.Erot nyer,hogy Istennek éljen,es nem kell tobbé engednie a bun csabitasanak.

  26. En azt irtam meg"Y",amit Isten a Bibliaban kijelentett az ember udvosségérol.Ettol fuggetlenul te hihetsz a "mas vallasban".En nekem nincs arra felhatalmazasom,hogy barkit a maglyara kuldjek,nem is kuldenélek ha volna is,Jezus Krisztus a nagy Biro,O az,aki itelni fog.De te,magadat karhoztatod,ha nem hiszel Isten egyszulott Fianak nevében.

  27. Unknown!A felfuvalkodottságot nem azért írtam, mert a Szent Szellem megláttat veled dolgokat. Arra azt írtam hogy: "…örülök hogy bölcsességet kaptál.." :)Az "…itt kommentezo embereknek eloadott bolcselkedéseim" semmi mások, mint a saját megtapasztalásaim, így azok éppen ugyanúgy nem vonhatóak kétségbe, mint a Te megtapasztalásaid. Hol láttál Te engem kétségbe vonni Jézusba Krisztusba vetett hitedet?"tévelyegni" látsz? Hát tartsd be a törvényt, és Ne ítélj, hogy ne ítéltess!Egyből megszabadulsz ettől a számodra nyugtalanító gondolattól, ami csupán a tiéd.Végezetül egy szóval sem állítottam, hogy az anyag önmagában vétkezik, lélek nélkül. Kicsavarod és megkerülöd a szavaimat, kibújván az értelmes gondolkodás alól.Eleve ellenségként kezelsz, amivel ellentmondasz önmagadnak, és Jézusba vetett hitednek, mert ha nem tévelygek, miért bántasz, ha meg tévelygek, inkább imádkozz értem, hogy Isten nyissa fel a szemeimet az Ő igazságára!

  28. Na alakulunk lassan, rendben.:)"Kívül kemény, de belül törékeny. Hát, harcos fajta vagyok, azok filozófusok szoktak lenni." => Aha:) akkor azért vagy néha hirtelen haragú. A harag rossz tanácsadó, és a hirtelen jött erős indulatok is csak hátráltatnak majd az életben, régen én is ilyen voltam, de lassan rájöttem, ha tini koromban megbántott egy lány, nem az az első hogy én majd a következőt akit megismerek összetöröm lelkileg. Sajnos nagyon sok ilyen ember van(nem rád értem, csak egy példa) egy régi lelki sérelem miatt összetört belül, és mindenkivel gonosz. Én azt tanácsolnám ha csak erősnek mutatod magad, de érzed a sérülékenységedet, gondolj mindig jó dolgokra, ne hagyd hogy bármitől eluralkodjon a félelem, mi lesz holnap… Látod milyen könnyen hozzáfértem a lelkedhez?:) Bevallottad milyen vagy.:) Itt az oldalon is megerősödhetsz, ha a spirituális, szellemi témákra hangolódsz, előbb utóbb oroszlánnak érzed majd magad belül!:)

  29. Nekem még mindig az nem stimmel, hogy egy rövid élet után nincs arányban a pokol vagy menny örökkévalósága…Részemről a teológia itt lezárva, köszönöm a fentebbi válaszokat is, magamévá tettem ami hozzám tartozik.

  30. Ne aggódj, nem érzek olyasmit, hogy igazad van. Nem attól leszel értesült, ha elolvasol valamit. Ugyanannyira vagy értesületlen, mint amennyire azok, akiket a szádra veszel. A legtöbb általad felsorolt dolog valójában levezetetlen elmélet, amit nem is látsz be. A pánikkeltő cikkek olvasgatása ugyanannyira rossz, mint amennyire mindent elhinni is az. Én utánanéztem mindkét oldalnak, és csak azzal számolok, ami a keresztmetszetben van, vagyis amivel találkozni is tudok általában, ha akarok. Ha valódi adatoknak hinnél, és így kapnál egy ismeretanyagot, az hiteles lenne, de attól még te is, én is egy olyan osztály tagjai vagyunk, akik nem ér el addig a keze, ameddig te szeretnéd. Tételezd fel, hogy az ismereteidnek csak a fele igaz, és most szedd ki belőle azokat, akiket te, mint közember megjavíthatsz. A többi meg nem a te dolgod. Hiába ágálnál ellene, amíg a középosztály nem rendezi a sorait, addig éppen olyan felelős minden rosszért, mint a vezetői. Nagyon sajnálom, hogy a kéznél levő megoldásokat senki nem használja, de nem is említi, mindenki elveszik egy másik társadalmi osztály hibáinak keresésében. Tökéletes táptalajt biztosít erre az összes találgatós elmélet. Te nem látod, én viszont tapasztalom, hogy sem az anatómiában sem a neurobiológiában nem vagy otthon, és a pszichiátriai betegségeket összekevered a neurobiológiai fejlődési rendellenességekkel. Amit én "érzek", az az, hogy hozzá akarsz szólni egy témához, de az ismereteid hiányát félfüllel hallott, és hiteltelen forrásból szerzett, ellenőrizetlen információkkal helyettesíted. Én megpróbálok információkat megosztani, te pedig szerepelni szeretnél. Amiket mondasz, azokról azt hiszed, hogy az a top, mert addig tudod még valahogy megmagyarázni őket. Viszont érdekelne, hogy mi az, amiben te a legjobb vagy. Mi a fő témád. Mert nem a filozófia, nem az orvostudomány, a gazdaság talán érdekel, és azzal is tisztában vagy, amivel mindenki, hogy nem megfelelő, és nem belátható rendesen a metódus, de nagyon sok a találgatásokan alapuló infód, szóval gazdasági hírekben nem téged választanálak forrásnak. Nekem még az is jó, ha nem tudok valamiről sokat, csak hamisat ne jegyezzek meg. Szóval neked mi a "specid"?

  31. Félreértettél Kedves "Ismeretlen"! Igaznak hiszem Jézust és tanításait is, csak épp az egyházat nem. Hitre épülő erőszakszervezet, álszent intézmény! Ugyanakkor hiszem, hogy a többi "megvilágosodott", vagy "mester" szavai is igazak. Ahogy írtam, ezek nem zárják ki egymást és Jézus sem tagadta ezeket. Beszédeinek lényege a HIT, SZERETET… ami valljuk meg elég egyetemes és minden normális ember számára érezhető, evidens.

  32. Unknown.Ne haragudj, de te meg tudod különböztetni a hazugságot az igazságtól?Hazugság: ha valaki mond valamit, és az nem úgy van (lesz).Igazság: ha valaki mond valamit, és az úgy van(lesz).Eddig ugye egyetértünk?Na most, ennek az egyszerű meghatározásnak fényében, a következő igerészletekről légyszíves döntsd el, ki hazudik, és ki mond igazat.1."És parancsolva az Úr Isten az embernek, mondván: a kert minden fájáról bátran egyél.De a jó és gonosz tudásásnak fájáról, arról ne egyél; mert MELY NAPON ejéndel arról, BIZONY MEGHALSZ."(1MOZES 2:17)Ezzel szemben mi történt, mikor ettek róla?"Az asszonynak monda: Felette igen megsokasítom viselősséged fájdalmait, fájdalommal szülsz magzatokat; és epekedel a te férjed után, ő pedig uralkodik te rajtad.Az embernek pedig monda: Mivelhogy hallgattál a te feleséged szavára, és ettél arról a fáról, a melyről azt parancsoltqam, hogy ne egyél arról; Átkozott legyen a föld te miattad, fáradtságos munkával ÉLJ belőle életednek MINDEN NAPJAIBAN.(1MOZES3:17)2."És monda a kígyó az asszonynak: Bizony nem haltok meg;Hanem tudja az Isten, hogy amely napon ejéndetek abból, megnyilatkoznak a ti szemeitek, és olyanok lésztek mint az Isten: jónak és gonosznak tudói."(1Mozes3.4)És mi történt?:"És monda az Úr Isten: imé az ember olyanná lett, mint közülünk egy, jót és gonoszt tudván."(1Mozes3:22)Várom válaszod: Ki hazudott a Biblia szerint?

  33. Jó olvasni ezt a felnöttekhez méltó értekezést! Külön gratula a valláskritikusok érveléseihez. Sok gondolat akár az enyém is lehetne. Jeromos, nem érzed az "áteredö bün" dogmájának tarthatatlanságát? Persze van benne egy nyakatekert logika, ami a középkorban a megfélemlített tömegeknek elment de mára túlhaladott. (elnézést az ékezethibákért, telefon…)

  34. Te az irtad"Y",hogy "mas vallas szerint meg mas a végcél…".Az Egyhaz nem vallas,hanem a vilagszerte szamtalan gyulekezetbol osszetevodo hivok osszessege aminek feje:Jezus.Ezen nincs mit felreérteni.A mas "megvilagosodott" vagy "mester" az igazsagrol nem azt tanitotta amit Jezus tanitott arrol,mert az Igazsag maga Jezus Krisztus,aki meghalt a mi buneikert es feltamadt,a mi megigazulasunkert.Ilyeneket nem tanitottak masok Jezuson kivul,marpedig Igazsag csak egy van.

Vélemény, hozzászólás?

